söndag 29 juni 2014

Barnledig, bilar och sovmorgon deluxe

Regnet öste ner när vi vaknade på lördag morgon. För första gången på länge hade vi inga planer för dagen.
R hjälpte först sin pappa att köra iväg lite saker till återvinningen i spöregnet, här ute på landet får vi passa på medan de har öppet och sista lördagen i varje månad är det öppet så då brukar vi passa på.
Till lunch åt vi det godaste A vet, stuvade makaroner med köttbullar, det finns inget stopp på henne när denna rätt serveras. A äter i stort sett allt vilket underlättar enormt när vi lagar mat, det är lätt att bara slänga ihop något av det som finns i kylen.
Framåt kvällen packade vi övernattningsväskan till A och skjutsade in henne till min mamma som alltid blir lika glad när hon får ha vår lilla prinsessa som nattgäst. De åkte upp till stugan och vi åkte hem till Marma igen, hoppade över från Octavian till Speedstern och for in till Gävle igen, eller det var nog så att R "hoppade" och jag mer rullade in i Speedstern som en säck potatis. Den är superskön att sitta i när jag väl tagit mig in men inte direkt gravidvänlig när jag ska ta mig i och ur.
R köpte bilen när A var någon månad gammal bara, han hade länge drömt om att ha en sådan bil så när tillfället dök upp var det inte mycket jag kunde säga för att få honom att ändra sig och köpa en sportbil av den mer familjevänliga varianten och med det menar jag en som man kan åka åtminstone 4 pers i. Nu såhär i efterhand är jag också förälskad i vår lilla röda speedster, den är vansinnigt kul att köra och åka i och dessutom är den oerhört ovanlig på våra svenska vägar.
Vi har tre bilar, en Skoda Octavia RS combi som är den bilen jag använder mest, en opel combo en 2-sitsig skåpbil som R åker i till och från jobbet och sen har vi "finbilen" en Opel speedster.
Hursomhelst så åkte vi in till Gävle med speedstern då det var en bilträff där men regnet kom när vi närmade oss Gävle så jag smsade en gammal vän till mig som också är bilintresserad som R och mötte upp honom och 2 grabbar till vid Max restaurangen på söder i Gävle. Regnet fortsatte att ösa ner så vi bestämde oss för att åka hem till min vän och kolla på hans hus i Mackmyra som han nyligen köpt tillsammans med sin tjej. Vi fick oss en rundvandring och sen hängde vi i deras kök och snackade om allt mellan himmel och jord innan det var dags att åka hemåt.
Vi var hemma runt ett på natten och sedan sov vi till elva på förmiddagen, jag hade t.o.m. tryckt bort båda mina alarm som ringer vid 8 när jag ska ta min Fragminspruta, första gången sedan jag började med Fragminet som jag inte tagit min spruta i tid.
Inte en enda gång sedan A föddes har vi sovit så länge som vi gjorde i morse, gud så skönt det var! Att få rå om varandra bara jag och R i 24 timmar utan några egentliga planer var toppen och att få sova ut som vi gjorde i morse var pricken över i:et.
Vi gjorde varma smörgåsar till brunch och sedan har vi planerat, grejat och fixat inför kommande helg då vi ska till Gränna på Staffespecialen, en hundutställning med bara engelska stafforshire bullterriers.
Vid 18-tiden åkte jag och hämtade A igen och ordningen blev återställd här hemma, det är så superskönt att vara barnledig ibland men det är faktiskt ännu mer underbart att vara i hennes närhet. Vår lilla solstråle!

Snyggpappan med snyggbilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar