söndag 8 juni 2014

Dryckestips, alkoholfritt alternativ

Jag är ingen läskdrickare och nu under graviditeten har jag svårt att hitta festliga alkoholfria alternativ och att dricka vatten är ju inte så kul när det är fest. Systembolaget har ju alkoholfria alternativ men inget som jag provat har jag fastnat för. När jag inte är gravid så föredrar jag rödvin, rosévin eller blanddrycker som cider, smirnoff ice eller breezer. 
Botaniserade bland min närmsta livsmedelsaffärs alkoholfria cidersortiment och köpte med mig ett par olika sorter jag inte provat förut och plötsligt händer det, jag hittade ett supergott alkoholfritt alternativ! 
Coops egna äppeldryck med ciderkaraktär och smak av jordgubb lime. Den smakar ljuvligt, somrigt och friskt.
I med lite is i ett fint glas, några skivor lime, färska jordgubbar och fyll upp med äppeldrycken så blir det en supergod och festlig alkoholfri drink som passar perfekt till sommarens grillkvällar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar