söndag 15 juni 2014

Helgen

Lördagen var fullspäckad av aktiviteter.
Efter lite mysmorgon här hemma så gjorde vi oss fina och åkte till Gävle på dop. En av Roberts vänner fick en dotter i januari och idag var det dags för lilla Melina som hon heter att bli döpt.
A fick ha på sig sin allra finaste klänning som jag köpte i vintras från www.littleprincess.se och jag hade en korallröd långklänning  från Gina Tricot på mig med en svart kavaj utanpå.
Efter dopet åkte vi hem, bytte om och åt lite mat sen bar det av till Furuviksparken för att se på Laleh som uppträdde.
Det var första gången som vi tog med A på något liknande och det gick jättebra. Hon klappade händerna och dansade med till musiken, kul med konsert tyckte A. Hon somnade vid 22-tiden i vagnen, med andra ord 3 timmar senare än hennes normala sovrutin. 
3 timmars försenad sömn gav oss ca. 1 timmes sovmorgon imorse. 
På't igen tänkte vi och åkte hela familjen inkl. hund på Fallens dag i Älvkarleby på förmiddagen idag. 
A borde varit trött från gårdagen men hon var lika sprudlande som alltid.
Träffade en del vänner och bekanta när vi strosade runt och jag insåg att jag verkligen är mitt i "skaffabarnstadiet" i livet eftersom i stort sett alla vi träffade där har småbarn eller är gravida.
Det senaste krogskvallret är utbytt mot skvaller om vilka par som ska ha barn, killsnacket med tjejkompisarna är utbytt mot prat om barn och diskussioner om märkeskläder är utbytt mot diskussioner om barnvagnsmodeller.
Livets gång antar jag...
Just nu känner jag mig helt mörbultad efter helgens strapatser och skulle lätt kunna gömma mig under täcket tills bebisen ska ut. Fötterna värker och är svällda, gravidhormonerna är all over the place och jag känner mig otroligt ful, fet och osexig. Längtar så efter att få tillbaka min kropp, kunna känna mig sexig och härlig inför R, känna att jag duger som jag är, tänk att få sitta i kvällssolen med ett glas rödvin och bara vara, kunna röra på mig som jag vill och gå en promenad utan att det gör ont precis överallt. 2 månader till BF, det känns som en evighet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar