söndag 1 juni 2014

Julafton all over again

Vilka fynd jag har gjort idag!
Åkte hem till min mamma idag på eftermiddagen, vi bestämde igår att vi skulle försöka leta rätt på My Little Pony slottet i hennes källare.
I första flyttlådan hon kommer upp med ligger slottet, helt komplett och med massa fina ponnysar till. Vilken lycka!! 
A förstod inte riktigt tjusningen med fyndet men så småningom kommer hon fatta grejen med MLP! Små lyckopiller är vad de är de där små ponnysarna. De ska få en bra plats (högt upp utom räckhåll för A) inne på barnrummet tills att A är gammal nog att leka fint med dem och inte bita på dem.
Mamma hämtade ett gäng lådor till som vi gick igenom och gallrade ur och som jag misstänkte fanns det mycket skit men även en del fynd gjordes.
Lego till förbannelse men allt det sparades, likaså Playmobil och Briojärnväg.
I en låda fanns det böcker för alla åldrar, tog hem några stycken som jag tror att A kan tycka om redan nu, hon älskar att sitta i knä och bläddra i böcker. Varje morgon efter frukosten går hon spontant och hämtar en bok från sitt rum som hon vill att vi ska läsa tillsammans, denna rutin är något hon hittat på själv, hon är klok min unge.
MLP Dream Castle
Lyckopiller i underbara färger
Från 60- 70- och 80-talet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar