onsdag 18 juni 2014

Matigt prat

Igår packade jag bilen och stoppade in mig själv, A och hunden och åkte upp till mammas stuga. Kom dit lagom till lunch och blev bjuden på Tillmans pölsa med potatis och rödbetor. Jag fullkomligt älskar pölsa, har alltid gjort det. A åt upp nästan allt på tallriken så det blir nog en ordentlig unge av henne oxå. 
Jag är verkligen en allätare, det är inte mycket som jag inte äter och såhär i midsommartider frossar jag gärna i lite olika sillsorter. A smakade sill till påsk och åt med god aptit så hon ska självklart få sill på midsommarafton.

Vädret var inte så kul så gårdagen spenderades inne i mammas stuga. Idag sken solen igen och vi kunde vara utomhus, blåste lite kyligt emellanåt. Klockan 14 hade vi bokat bord på Axmar brygga som är en skärgårdskrog med riktigt bra mat.
Vi mötte upp min mormor och morfar där som hade kört dit från Gävle för att äta med oss.
3-rätters blev det och gott var det!
Axmarröra till förrätt, sesampanerad gösfilé till varmrätt och avslutningsvis en vitchokladpannacotta med hallonspoom. Lilla A fick pannkakor och hon åt upp alla 3. Som vanligt skötte hon sig exemplariskt. Vi satt vid ett fönsterbord och utanför åkte det förbi båtar och massor av olika sorters sjöfåglar flög omkring, för A är det toppenbra underhållning!
Nu är vi hemma i Marma igen och imorgon är det midsommarförberedelser som står på agendan och höjdpunkten på dagen blir såklart att R kommer hem till oss!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar