fredag 6 mars 2015

VARFÖR?

Skrollade igenom morgonens statusuppdateringar på facebook och flera utav inläggen var av föräldrar som gnällde över sina barn, det var gnäll över att barnen vaknar på nätterna/vaknar okristligt tidigt, att de inte äter den mat som ställs på bordet, att de är högljudda m.m. jag blev illamående!
För ett par dagar sedan förlorade en mamma och en pappa sin fina dotter på bara 7 månader.
Så jäkla vidrigt vad de måste gå igenom, jag kan inte ens tänka på det utan att falla i gråt och känna smärta inombords, hur känner då de sig?!

Alla änglaföräldrar som finns där ute, de skulle gärna byta plats med dig, de skulle krama om sitt barn, hårt och länge när han eller hon vaknar mitt i natten, de skulle inte gnälla över dålig sömn eller andra saker som faktiskt hör småbarnsåldern till.
Äter inte barnet maten på bordet, nä då är det så det kommer en dag imorgon oxå men inte för dem, de har ingen morgondag med sitt barn annat än vid en sten med barnets namn inristat och i barnets rum fyllt av kärlek och vackra saker hörs inga små fotsteg eller barnskrik.

Gnälla kan man göra, det hör väl föräldrarollen till men håll det inom din vänskapskrets och skriv inte ut det i sociala medier så hela världen kan se.

Jag är så otroligt tacksam för att mina underbara barn är friska och att jag varje dag får höra deras skrik och skratt, att jag får stoppa om dem, pussa på dem och säga att jag älskar dem när de vaknar mitt i natten och att jag får se dem växa både på höjden och som individ för varje dag som går.
Att gamla människor dör är en del av livet men att små barn dör det ser jag ingen som helst mening med, bara ett stort VARFÖR?

Ta tillvara på all tid med dina barn och ge dem oändligt med kärlek.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar