tisdag 24 mars 2015

Ny barnvagn IGEN...


När jag var gravid med Annabelle gick vi en sån där kurs på MVC med andra blivande föräldrar. Vi diskuterade kring valet av barnvagn och alla vi förstagångsföräldrar sa bestämt att det räcker med en barnvagn medan en av de blivande mammorna som hade en dotter på 6 år sedan tidigare sa lite skämtsamt att vänta ett par år så ska ni se att ni säkert bytt ut vagnen ni köpt och även köpt minst en extravagn.



Nu sitter jag här med 3 barnvagnar och mycket riktigt tänker jag byta ut vår första barnvagn, en emmaljunga citycross, visserligen har jag 2 småbarn så syskonvagnen, bumbleride indie twin, var ju ett befogat köp och den tredje vagnen, en bumbleride flite som är en kvalitets resesulky är ju bra att ha (?) och tar väldigt lite plats ihopfälld men egentligen ingen vagn vi tvunget måste ha. (Men snygg som attan)
Citycrossen har jag använt med liggkorgen nu till Angelina men när hon nu snart vuxit ur liggkorgen känner jag att jag vill ha en smidigare enkelsittvagn som inte tar lika stor plats ihopfälld och inte är lika tung som citycrossen men som oxå fungerar överallt från snötäckta skogsstigar till badstranden.
Valet av ny vagn var enkelt. En bumbleride indie. Indie är en stadig 3-hjulig vagn som väger 9 kg och blir väldigt kompakt ihopfälld dessutom kan vi sätta på ståbrädan från bumbleride om storasyster är med. 
Den stora frågan är dock, är detta den sista barnvagnen jag köper?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar