onsdag 4 mars 2015

Inga fler bruna bananer

Har gjort en revolutionerande upptäckt! 
Ekologiska bananer blir ju bruna efter bara någon dag, så himla tråkigt, jag hatar bruna bananer men vägrar köpa något annat än ekologiska
men så läste jag i något kommentarsfält någonstans på nätet att man skulle tejpa bananerna där de sitter ihop i klasen.
Värt ett försök iaf tänkte jag och tejpade, tejpen lossnade och ville inte riktigt fästa... Typiskt!
Men så fick jag den smarta idén att riva av en bit plastfolie, vika den dubbelt och den dubbelt igen på längden så det blev en lagom bred remsa, snurra runt klasens topp och dra en gummisnodd runt, som ett bananbandage.
Till min stora lycka håller sig bananerna gula LÄNGE!!!
Bananerna på bilden köpte jag i fredags och de är idag onsdag fortfarande ungefär lika som vid inköpstillfället!
VARFÖR HAR INGEN BERÄTTAT DET HÄR?
Detta är något som borde tas upp på bästa sändningstid så kanske alla de som är less på bruna bananer får lite bättre banankontakt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar