onsdag 11 mars 2015

Ovälkommet besök inatt

Vaknade vid halv 3 av att Annabelle vrålar "MAAAMAAAAA" med gråt i rösten, flyger upp ur min säng och in i hennes sovrum som ligger vägg i vägg med vårat och hittar henne sittandes på golvet, nerspydd från topp till tå.

Först trösta, sedan stoppa in henne i duschen och riva ur hennes sängkläder och stoppa in i tvättmaskinen.
Torkade henne, borstade tänderna och på med ny pyjamas sen gick vi och la oss igen. Hon fick ligga på ett lager handdukar på sin pappas plats i sängen.
Somnade om ganska fort båda två för att bli väckt igen vid halv 6, då var det dax för omgång 2. Så liten och hjälplös hon blir mitt älskade lilla hjärta.
In i duschen, ur med sängkläder sen satte vi oss i soffan och kollade på Frost.
Omgång 3,4,5 och 6 kom de oxå. 
Såna här gånger är det skönt att ha ett välfyllt hemmaapotek. Sempers vätskeersättning i små små mängder gav jag henne.
Jag har både det ena och det andra i vårat hemmaapotek.
Eftersom Robert är borta i veckorna och det är en bra bit till närmsta apotek så har jag köpt på mig lite av varje som kan tänkas behövas. Hellre att jag får kasta bort grejer efter ett par år om det blir gammalt än att jag står där sent på kvällen eller mitt i natten och behöver något som vi inte har hemma. Det är ju inte bara att kasta sig i bilen när man är själv med 2 små barn.

En sak jag verkligen har haft nytta av är inget läkemedel utan en 1-liters flaska med ytdesinfektionmedel som jag köpt på apoteket för knappt 40:-. 
Desinficerar både det ena och det andra med det medlet och väldigt bra vid just magsjuka för att minska smittorisken.


Härligt väder det var ute idag, vårsolen visade sig från sin bästa sida.
Vi fick dock hålla oss inne såklart men hoppas på finväder även imorgon så kan vi få i oss lite friskluft då istället.
Fre-lör-sön ska jag jobba så då finns det inget utrymme för utomhusaktiviteter för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar