måndag 30 mars 2015

En spännande vecka är här

Natten till igår vinkade jag hejdå till vintertiden och vred fram klockan en timme. Det fick mig att börja längta extra mycket efter sommaren. 
Sol, värme, inga vinteroveraller, bad, picnic i det gröna, flip-flops, glassväder, jordgubbar, midsommarafton, spontana utflykter till vårat hemliga badställe, båtturer m.m. m.m.
Den kommande veckan bjuder på en del spännande grejer.
Idag var jag på mammagrupp i Älvkarleby. En dietist var där och pratade om mat till barn. Inte så mycket nytt, jag har koll på det mesta eftersom jag läste på om ämnet när Annabelle började med riktig mat men det är alltid bra att friska upp minnet lite, särskilt viktigt är ju sånt man absolut inte ska ge till barn.
Imorgon tisdag ska jag lämna blodprov igen. Det blir många turer till provtagningen pga waranbehandlingen. Inte så kul men nödvändigt.

Redan på onsdag kommer Robert hem för på torsdag förmiddag ska jag på intervju för jobbet som varuhuschef. Riktigt spännande! Dock är jag lite kluven då jag vet hur mycket som krävs av mig att ha den positionen och jag vill ju inte att mina barn ska få mindre tid med mig pga mitt arbete  samtidigt så är det ju inte så ofta den här möjligheten dyker upp. Får se hur det känns efter intervjun...
Efter intervjun väntar en lång påskhelg med allt var det innebär. Hoppas på någon dag med sol iaf så att vi kan ha skattjakt/äggjakt ute på gården. 
Tänkte göra en skattjakt till Annabelle med hjälp av foton som leder till platsen där vi gömt hennes påskägg.
Hon får ett fotografi på t.ex. sin cykel och när hon går till cykeln hittar hon ett nytt foto med en annan plats som hon ska gå till och där väntar ytterligare ett foto som föreställer platsen där ägget ligger. Tror det kan bli roligt! Måla ägg måste vi oxå göra.
En del påskmat kommer det väl bli i helgen oxå gissar jag.

Annabelle har utvecklat ett tågintresse de senaste veckorna. Hon ställer sina små stolar på rad och sätter sina gosedjur på dem och leker att de åker tåg. Pratar om att hon vill åka tåg osv. Himla gulligt så vi tänkte passa på att besöka järnvägsmuseet i Gävle nu när hennes intresse för tåg är på topp. Jag har inte varit där sen jag själv var barn.
Efter att barnen somnat nu ikväll färgade jag mitt hår, kanske inte det bästa för håret just nu men jag måste ju se proper ut på jobbintervjun på torsdag dessutom ska jag gå ut och käka på fredag med ett par tjejkompisar för att sedan gå på Hoffmaestro på Allstar i Gävle. Kommer bli grymt, Hoffmaestro är ett fantastiskt bra liveband och sist jag såg dem live var jag dyngsur av svett. Ska bli kul med en utekväll, var ju ett tag sen sist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar