söndag 22 mars 2015

Helgen

I fredags hoppade jag in på ett jobbpass som varade från lunchtid till stängning. Det är kul att jobba lite då och då, jag trivs jättebra på mitt jobb, det händer saker hela tiden och ingen dag är den andra lik. Hade dock tänkt vara mammaledig året ut men vi får se hur det blir med den saken då varuhuschefen har sagt upp sig för att flytta "hem" till Mora igen varifrån han och hans familj är och jag har sökt tjänsten som varuhuschef, ett tillfälle som kom ett halvår förtidigt egentligen men ett tåg jag verkligen måste ta chansen att hoppa på. Sista mars går ansökningstiden ut så efter påsk vet jag...

Kvart i nio på fredagskvällen var jag hemma och sedvanligt tittade vi då på det senaste avsnittet av Vikings på HBO Nordic. SÅ HIMLA BRA SERIE!! Den och the walking dead är mina absoluta favoriter just nu och snart börjar ju game of thrones igen.
Banshee är en annan favorit, grymt bra serie!
Smidigt med streamingtjänster så att man kan kolla när det passar.
Annabelles besatthet av Frost börjar lägga sig och istället vill hon kolla på Prinsessan Sofia om hon ska titta på tv.
Lördagen spenderades här hemma på Kronsäter med besök av både släkt och vänner.
Dessvärre pajade vår kaffebryggare, eller rättare sagt jag klagade på att den tog sån himla tid på sig att brygga och då väckte jag "kaffebryggarmekanikern" i Robert som bestämt skulle försöka undersöka saken... det var den kaffebryggaren det så idag efter frukost och morgonmys så åkte hela familjen till Valbo och inhandlade en ny.
Det blev en modell med inbyggd kaffekvarn så från och med nu serveras det rykande färskmalet kaffe här hemma. Dock så är det en massa olika inställningar så den kommande veckan ska jag laborera fram den bästa inställningen som brygger det godaste kaffet i mitt tycke!


Angelina kryper iväg vilken dag som helst nu, står i krypställning och gungar fram och tillbaka och kryper med benen men har inte riktigt fått kläm på att man oxå måste flytta armarna men snart så...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar