tisdag 28 april 2015

Hänt sen sist

Dagarna flyger bokstavligen förbi nu.
Mycket fokus har legat på jobb den senaste veckan både fysiskt och psykiskt. Fortsatta intervjuer och personlighetstest för chefstjänsten. Personlighetstestet hade jag galet bra resultat på och fick feedback på det idag från vår HR-avdelning via ett supermotiverande telefonmöte. Jag är fortfarande med i rekryteringen som förhoppningsvis blir klar denna vecka.
Nyöppning av butiken i mitten av förra veckan och en "fullt ös medvetslös" fredag-söndag jobbhelg på det.
Robert höll ställningarna alldeles utmärkt här hemma med tjejerna medan jag fokuserade på jobbet.
Bra för honom att få klara sig helt själv utan att jag "hökar" över honom, hönsmamma som jag är.

Angelina blev 8 månader den 26:e och firade det med att få sin första tand.
Hon kryper för fullt och har börjat resa sig mot saker men är väldigt osmidig så det blir några dunsar i golvet då och då. Hon har fått smeknamnet matvraket oxå, så fort man kommer i närheten av henne med en sked eller mugg så bara gapar hon och mumsar i sig allt med god aptit.
Lustigt nog så har tjejerna synkroniserat sina bajsningar oxå. Morgonbajs, eftermiddagsbajs och en liten kvällsbajs på det och alltid nästan exakt samtidigt. Jag vet att mor/dotter/systrar eller andra kvinnor som lever tillsammans får synkad menscykel men att barn som bor tillsammans får synkade bajscyklar har jag aldrig hört talas om, fast det är klart, det pratas inte lika mycket om det kanske men som småbarnsförälder återkommer man ofta till ämnet kiss och bajs och det är plötsligt ett helt naturligt samtalsämne kring matbordet haha.

Igår var jag återigen till akademiska och lämnade blodprover, förhoppningsvis var det sista gången innan läkarna bestämmer sig för om jag måste medicineras med blodförtunnande för resten av livet eller inte. Är bra less på waranmedicineringen nu eftersom mitt PK-värde inte ligger still på rätt nivå vilket gör att jag måste lämna 1 ibland 2 prover i veckan.
Nu i Maj är det exakt ett år sedan jag fick DVT så det skulle vara skönt med ett avslut på den här resan men tyvärr så har de tidigare proverna jag lämnat indikerat att jag måste fortsätta med blodförtunnande för att inte riskera att drabbas av ytterligare proppar.

Annabelle älskar djur, stora som små. Igår hittade vi en liten nyckelpiga på en stor sten som hon studerade i en kvart. Kanske blir en veterinär av henne en vacker dag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar