söndag 5 april 2015

Påsk

Något sliten, hes och full av blåmärken vaknade jag upp på påskafton.
Sliten för att jag kom hem strax efter 2 på natten, vet inte när det hände senast, hes för att jag högt och ljudligt sjöng med i alla låtar från hoffmaestrokonserten och blåmärken från kravallstaketet som jag om och om igen slog i och trycktes in i under konserten men oj vilken kväll det va! Hoffmaestro visade återigen varför jag tycker att de är ett av Sveriges bästa liveband! 
Allstar fullkomligt kokade, vilket ös det va!
Efter morgonrutinerna med barnen förberedde jag äggjakten utomhus.
Annabelle är ju för liten för att förstå en karta så jag använde mig av bilder istället. Varje foto visade påskäggen på någon plats här på gården. 
Äggjakten började med att "någon" knackade på dörren och utanför dörren hittade Annabelle ett foto på sin snowracer med påskäggen liggandes ovanpå. Exalterad klädde vi på oss och gick ut till snowracern men där fanns inga ägg men däremot ett nytt foto som visade äggen på trappan till lillstugan här på gården. Annabelle fattade direkt och skyndade sig dit men där fanns inte heller några ägg utan ytterligare ett foto och så höll det på. 4 olika platser på gården fick hon gå till innan hon hittade det sista fotot föreställande sin pappas röda sportbil och skyndade sig dit och där låg 2 stora påskägg samt ett litet. På äggen satt det en bild på vem ägget var till. 
I Annabelles ägg låg det en påskhare, 3 små frostfigurer (Elsa, Anna och Olof) samt ett par byxor och 2 st tröjor. Angelina fick en likadan påskhare samt ett gosedjur i sitt ägg. Det 3:e ägget var till Robert och innehöll 4 trisslotter samt geléhjärtan.
Äggjakten blev jättelyckad!

Målat ägg har vi oxå gjort såklart. Nu när man har barn är det så himla roligt att få föra över alla traditioner som jag själv är uppväxt med såsom t.ex. att måla ägg.
På eftermiddagen blev vi bjudna på påskmiddag inne hos svärpäronen och som vanligt hos dem väntade ett smockfullt buffébord med en massa läckerheter!
Vaknade proppmätt idag! 
Det snöar och regnar om vartannat ute idag så vi hållet oss inomhus och myser hela familjen. 
Angelina vinkar medvetet till oss nu, så himla gulligt!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar