måndag 20 april 2015

Lekplats

Hela helgen har vi jobbat ute på gården med att röja en stor yta som ska bli en lekplats åt barnen. 
Ca 500kvm som kommer bli inhängnat när det är klart.
Sandlåda, gungor, utekiosk, hinderbana, grillplats, piratskepp, bil och tåg är en del av allt jag vill ska finnas på lekplatsen.
Bara fantasin och möjligtvis ekonomin som sätter gränser för vad som ska finnas på lekplatsen.
Alla på gården har mer eller mindre hjälpt till. 
Mitt i allt krattande dök det upp en ganska stor skalbagge, jag ropade till mig Annabelle och när hon kom sa jag: "Titta Bellis vilken stor skalbagge" varpå hon sätter sig på knä bredvid och säger typ: "hej hej aggen, eh Bellisch heter mi". 
Hon presenterade sig med sitt namn precis så som vi sagt att man kan göra när man träffar nya kompisar och i hennes värld var baggen en ny kompis :)
Höll på vika mig dubbel av skratt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar