torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År!

Nyårsaftonen började med utelek och snögubbebygge hemma på Kronsäter medan kvällen spenderades lugnt och stilla i Gävle hos våra vänner Malin och Jonatan.
De hade fixat 3 rätters med älgstek som varmrätt, fantastiskt gott!
I väntan på 12-slaget spelade vi lite sällskapsspel och åt en massa snacks.
Vi sov kvar så att Annabelle kunde gå till sängs i vanlig tid, hon vaknade dock en stund innan 12-slaget pga ljudet från alla raketer som började fyras av så vi stod i fönstret och kikade ut hela familjen utom Angelina som sov sig igenom hela balunsen.
Annabelle sa "waaoow" hela tiden när hon såg raketerna, ingen rädsla alls. Tuff tjej min dotter!
Norrman var coollugn som vanligt, han är ju van med att det smäller då och då eftersom vi bor bredvid militärens övningsskjutfält hemma i Marma.
I vanlig ordning kl.7 slog Annabelle upp sina bruna pepparkaksögon och då var det bara att pallra sig upp.
Vi stannade kvar till på eftermiddagen, slappade, kollade på film och åt mer snacks så nu känner jag mig rund och väldigt mätt.
Tillbaka ett par rutor i strävan efter min drömkropp, har så himla dålig karaktär när det radas upp godsaker mitt framför näsan.

Imorgon ska ska min mamma vara barnvakt åt Angelina i ett par timmar för jag, Annabelle och Robert ska åka till badhuset och plaska. 
Ser verkligen fram emot det och Annabelle är så till sig att hon gärna hade somnat med baddräkten på om hon hade fått. Min lilla fisk!

Gott nytt år.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar