måndag 19 januari 2015

Slalompremiär

I helgen gästspelade jag lite på jobbet, jobbade ett par timmar både lördag och söndag.

Det var superkul!
Handels har ju 100% ob-ersättning på helger så det är riktigt bra betalt dessutom kan jag dra ut på min föräldraledighet ännu längre om jag inte behöver ta ut så många dagar varje vecka!
Söndag igår och det innebär ju numera att det är familjegympa i Älvkarleby kl.16.30.
Annabelle älskar verkligen gympan, hon tar för sig, provar på och kämpar sig upp, över och under på hinderbanan. 
Gör kullerbyttor, går balansgång på smala sidan på gymnastikbänkarna och hängde för en kort stund i de romerska ringarna.
Jag är förvånad över att en sån liten människa som hon faktiskt är kan klara av så mycket! 

Appropå stt klara av saker, idag åkte  vi till Kungsbergets skidanläggning tillsammans med barnens faster Linda.
När Annabelle förstod vad vi skulle göra där blev hon alldeles till sig och fick bråttom att ta på sig overall, hjälm och pjäxor. De minsta pjäxorna och skidorna som fanns att hyra dessutom.
Jag stod nedanför backen med Angelina i vagnen och Linda åkte med Annabelle. Till en början gick de bara en liten bit upp i backen men det tog inte lång tid innan de stod i knappliften tillsammans och sedan åkte ner med en himla fart!
Återigen, att en sån liten människa kan så mycket!
Det var definitivt inte sista gången vi var där den här vintern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar