tisdag 20 januari 2015

Inför dopet och recepttips med garanterad succé!

Jag som har tyckt att jag har gott om tid att planera, fixa och dona inför dopet men så idag när jag satt i godan ro med en kopp kaffe vid köksbordet och sneglade lite mot väggkalendern så ser jag...

3,5 vecka kvar... 3,5 VECKA Jennie!!!
Då blev det fart kan jag lova så idag har jag ordnat med solist till kyrkan, skrivit ned ALLT som återstår att fixa och gjort ett slags körschema för när saker och ting måste vara färdiga, älskar körscheman, vet att jag sagt det förr men det tål att upprepas. 
Om någon av mina arbetskollegor läser detta fnissar de nog till lite, väldigt blandade känslor kring körschema på mitt jobb eller snarare blandade känslor över att vissa inte följer körschemat.
Åter till dopplaneringen.
Vi kommer köra ganska lika upplägg som vi gjorde på Annabelles dop men samtidigt vill vi att det ska bli unikt för Angelina.
Vi var supernöjda med hur Annabelles dag blev. Hon döptes en solig dag i slutet av augusti 2013, nu är det vinter och kallt.
Till Annabelles dop beställde jag två underbara tårtor av en föredetta klasskompis till mig som gör fantastiska kreationer men den här gången tänkte jag göra egna tårtor. Älskar ju att hålla på i köket!
Provbakade de väldigt speciella bottnarna i lördags men de blev inte alls som det var tänkt, INTE ALLS, tänk att du ska åka på semester till Thailand men hamnar i en grotta i Sibirien, ungefär så blev resultatet men nu har jag översatt det amerikanska orginalreceptet och ska göra ett nytt försök så fort tillfälle ges. 
Skickade bild till mamma på de misslyckade bottnarna och fick till svar "de KANSKE är goda iallafall".
För att inte avslöja för mycket slänger jag in en bild på tårtan när bottnarna är täckt med gudomlig chokladmousse!
Den har jag gjort många gånger förut och den går nästan inte att misslyckas med! 
Lätt som en plätt att göra även om man inte är dessertmästare, här är receptet: 150 gram av valfri choklad delas i bitar och läggs i en bunke, 2 dl vispgrädde värms upp så att den nästan kokar (får absolut inte koka), häll grädden över chokladen, rör runt tills all choklad smält och ställ sedan in blandningen i kylen i minst 4 timmar (jag brukar ha den i kylen över natten).
Lägg i 100gr Philadelphiaost orginal i blandningen och vispa med elvisp tills lagom konsistens.
Garanterad succé och matporr för smaklökarna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar