söndag 7 december 2014

Utekväll

Igår var det dags för årets julfest med jobbet.
Vi skippade det traditionella julbordet och skulle träffas på fullriggaren skybar istället som är en restaurang som håller till på 11:e våningen i ett relativt nybyggt havsnära bostadsområde i Gävle. Utsikten är helt fantastisk där uppe!
Det var skönt att komma iväg lite från livet som 2-barnsmamma, få piffa till mig, ha en gnutta parfym på mig, klä upp mig och vara arbetskollega istället för mamma för en kväll.
När Annabelle var liten tyckte jag att det var jobbigt att lämna henne och åka iväg på saker utan henne men nu som 2-barnsmamma kändes det underbart med lite egentid.
Enda problemet var att mina bröst blev sprängfyllda och stenhårda så vid elva på kvällen gav jag upp och åkte hem till min älskade lilla familj.
Vill ju inte få mjölkstocking och att gå in på en krogtoalett och pumpa ur lite är verkligen inte min grej!
Jag drack såklart alkoholfritt men de andra spottade inte i glasen direkt så jag gissar att jag är den som mår allra bäst idag. Det är en härlig mix av människor på mitt jobb och jag trivs väldigt bra i deras sällskap men nu har jag fått mig en dos av "me, myself and I" så nu återgår jag till att vara mamma och det är ju faktiskt det bästa jag vet, borta bra men hemma bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar