torsdag 4 december 2014

Tips på bra app för föräldrar!


Jag är väldigt noga med att variera maten till Annabelle i veckorna och vill därför ha bra koll på vad som serveras på förskolan så att hon ska slippa äta samma/liknande mat 2 ggr på en och samma dag eller 2 dagar i rad.
Förut har jag gått in på nätet och skrivit ut veckans matsedel men fick tips om att det finns en gratisapp som heter Skolmaten och nu behöver jag bara trycka på den direkt i min Iphone så kommer veckans matsedel upp och jag kan även se ett par veckor framåt. Hur bra är inte det!?!

Denna app fungerar för nästan alla kommuner i Sverige och finns även till övriga smartphones att ladda ner.
Kan tänka mig att det är perfekt för de som tidigare stått i affären för att handla till kvällens middag och funderat på vad barnet fått för mat på skolan.
Hur klarade vi oss utan alla dessa braiga appar förut? ;)
Tipsa mig gärna om fler såna här smarta appar tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar