måndag 22 december 2014

Sömnen

Tror att jag har knäckt koden för att få lilla A att somna vid 19 på kvällen.
Hennes sömnmönster på dagarna är ju lite vilda västern men varje dag på sen eftermiddag någon gång mellan 16-18 brukar hon sova en stund, den sovstunden har jag utnyttjat till att laga mat till mig och stora A men sedan Robert kom hem i förra veckan har vi hållit lilla Angelina vaken och inte låtit henne somna till efter kl.16 på dagarna och det har fungerat över förväntan. Med lite hjälp av den inbyggda speldosan i babyvakten har hon kommit till ro och somnat in innan kl.20 och sedan sovit hela kvällen och natten med 2 mål mat, ett vid 23-tiden och ett runt 03 för att vakna med resten av familjen vid halv 7-7.
Ni som har koll på småbarn vet ju att det inte är det lättaste att försöka hålla en bebis som är trött vaken, de kan ju i princip somna varsomhelst, hursomhelst, närsomhelst så vi har fått varit väldigt kreativa och kämpat.
Förhoppningen är att vi ska få till det här nu under Roberts julledighet för när jag är ensam är det inte alldeles enkelt att fokusera bara på att hålla Angelina vaken eftersom Annabelle också behöver ha min uppmärksamhet.
Håller tummarna nu att detta fungerar, skulle vara underbart om det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar