onsdag 17 december 2014

Sömnsvårigheter

Har känt mig otroligt trött de senaste 2 veckorna, dels är det all stress över julfirandet och även tankar kring dopet som tröttar ut mig och ger mig dålig sömn men oxå det faktum att sen Angelina kom för snart 4 månder sen (tiden går fort) har jag inte haft en endaste kväll helt för mig själv och det tär något otroligt på mig eftersom jag är helt ensam i veckorna med barnen.

Jag behöver tid för mig själv, kunna ta hand om mig själv eller bara sitta och glo på tv och rensa hjärnan lite men den tiden finns inte.
När Angelina väl har somnat sover hon jättebra men hon kommer aldrig till ro utan att jag ligger bredvid och hon vaknar av minsta lilla ljud.
Hon somnar när hon får ligga och snutta på tutten men så fort jag lämnar sovrummet vaknar hon efter bara någon minut och blir ledsen på en gång och jag vill ju inte ta upp henne ur sängen när hon väl lagt sig så det har blivit så att jag knappt kan lämna sovrummet efter att jag nattat henne på kvällarna vilket jag gör direkt efter att Annabelle somnat strax efter kl.19.
På dagtid kan hon sova flera timmar alldeles själv utan problem.
Vi har hamnat i en ond cirkel känns det som och jag vet inte hur vi ska ta oss ur den men hoppas på en lösning snart annars bryter jag ihop tror jag.
Förhoppningsvis kanske Roberts kommande långledighet över jul och nyår kan ge mig lite ny energi.
I 3 hela veckor får vi ha honom hemma, det ser jag verkligen fram emot!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar