lördag 23 maj 2015

Längesen

Tiden går fort när man har roligt...
Snart har jag jobbat min första månad som varuhuschef. SÅ HIMLA ROLIGT är det!
Många timmar har det blivit nu i början därav har det blivit glest mellan blogginläggen då jag prioriterat min underbara familj under alla mina lediga timmar.
Dessutom är jag helt slut på kvällarna, somnar i soffan typ varje kväll efter barnen gått och lagt sig. 
Förhoppningsvis kommer det vara lite lugnare nu när planeringen är gjord för hela sommaren.

Hur har det gått här hemma då?

Jo, över förväntan måste jag säga. Robert grejar pappaledigheten galant, så mycket bättre än jag någonsin hade föreställt mig faktiskt!
Lite vilda västern var det ibörjan innan han kom in i alla rutiner med mattider osv. men Annabelle klagade då inte när pappa glömde bort lunchen och hon fick doppa godingar (varmkorv) i ketchup ute i trädgården. :-)

Jobbigast har det varit med omställningen för Annabelle. Först nu senaste veckan har hon accepterat att jag jobbar, innan så "straffade" hon mig för att jag var borta hela dagarna med att ignorera mig totalt och blev extremt pappig så fort jag kom hem. Jag fick inte krama henne, inte natta henne, inte hjälpa till med kläder osv. 
Inget konstigt med det alls, en helt naturlig reaktion för ett barn men lite jobbigt för mig att bli totalt ignorerad och inte duga till något alls.
Angelina däremot blir så glad varje dag jag kommer hem att hon skriker av lycka och skyndar sig fram till mig.
Det står inte på förrän hon börjar gå nu, hon reser sig helt för egen maskin och går längs med möbler. Hon vill göra ALLT som Annabelle gör och skiner som en sol av all uppmärksamhet hon får av sin syster. 

Köpte en ny overall till Angelina häromdagen, den hon tidigare hade slutade på halva vaderna. Slog till på en mini rodini pico i en fantastiskt fin rosa färg. Dessutom fick Annabelle ett par leggings och en långärmad tröja från samma märke ur den underbara kollektionen "pugs" med små söta mopsar på. Barnens farmor föder ju upp bl.a. mopsar så en mer passande kollektion än just den finns nog inte.
Jag fullkomligt älskar mini rodinis kläder, grymt bra kvalitet, superläckra kollektioner och dessutom ekologiska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar