onsdag 25 februari 2015

Guldmedalj

Det är inte bara Charlotte Kalla som vinner guld, Bumbleride indie twin kammade hem förstaplatsen i kategorin "utrustning - bästa dubbelvagn" i the bumps - Best of baby 2015. 


Kul också att Svenska Babybjörn vann "bouncer - best design" med babysittern balance samt även en utmärkelse i kategorin "carrier" med bärselen WE.

The bump är en stor amerikansk site för föräldrar/blivande föräldrar, de ger också ett tidning, lite som vi föräldrar här i sverige skulle man kunna säga fast betydligt mycket större förstås.

I kategorin "health and safety" hittade jag något som jag aldrig hört talas om, en helt ny typ av babymonitor.
Man sätter på babyn en speciell body som läser av hjärtljud, andningsmönster, puls liggställning m.m. och infon skickas direkt till din smartphone. Lite för extremt för min smak men kan tänka mig att många ser det som en stor fördel/trygghet.


Vi har en babyvakt från philips som jag är väldigt nöjd med, philips SCD 505, räckvidden är superbra och inga störande bakgrundsljud, dessutom kan jag prata i föräldraenheten så att barnet hör. Första sommaren när Annabelle var nyfödd vaknade hon ibland på natten och då räckte det med att jag sjöng några rader blinka lilla stjärna i babyvakten så somnade hon om igen. Lättsövd :)

Hela artikeln från the bump med alla vinnare hittar du här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar