måndag 16 februari 2015

Me myself and I

BÅDA barnen hade somnat när klockan var 19.20, hunden har fått mat och är rastad, diskmaskinen är urplockad, tvätten hänger på tork, jag njuter av tystnaden och lugnet.


Det doftar himmelskt i hela lägenheten av rosorna som står på köksbordet från dopet igår.
Harmoni, är ett bra ord för hur jag känner nu!
Jag skulle kunna plocka och städa men känner att det kan vänta tills imorgon, konstigt hur saker och ting förändras sen jag blev mamma, från att alltid ha välstädat och inte kunna slappna av om det är stökigt till att faktiskt inte bry mig om att det nästan alltid är lite kaos och ligger grejer lite överallt där det inte borde ligga något.
För en gångs skull tänker jag poppa lite popcorn och sätta mig i den sköna relaxfåtöljen, dra på mig en filt, luta mig tillbaka, fälla upp fotstödet och äta mina popcorn medan jag kollar ikapp på Hart of Dixie.
Efter föregående vecka med all planering runtomkring dopet, tårtbaking och själva dopdagen igår känner jag att det är läge att bara vara och ladda på batterierna.
Om jag skulle beskriva mig själv just nu med ett ord skulle det vara superhjälte!
Jag är nöjd och stolt över allt just nu, jag känner att jag skulle klara vad som helst.
Robert och jag har det helt fantastiskt tillsammans, han ger mig så mycket kärlek och i papparollen är han helt fantastisk. Jag älskar att se på när han och Annabelle leker, busar och umgås och jag ser så mycket fram emot att Angelina ska kunna vara med i deras lekar, deras bus och deras alldeles speciella pappa-dotter relation. Det är helt okej för mig att komma på plats nummer 2 i Roberts hjärta, förstaplatsen delas såklart av vårt A-team.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar