söndag 13 juli 2014

Sömnbrist, babyprat och TV-tittande

Vaknade natten som var kl. 02.30 av förverkar som verkligen tog i och påminde mig om att det kommer göra förskräckligt ont när de riktiga verkarna tar vid. Kissnödig som få och på det halsbrännan från helvetet, bebisen började hicka, bebisen slutade hicka men började istället att träna på att dansa breakdance, fler kraftiga förverkar, krypningar i benen, det gick verkligen inte att sova så jag gick in till vardagsrummet och satte mig i en av våra supersköna reclinerfåtöljer och insvept i en skön pläd kollade jag på ett par avsnitt av netflixserien "Orange is the new black". Säsong 2 släpptes för någon månad sedan och det bästa är att hela säsongen släpps samtidigt så att man inte behöver vänta en vecka på nya avsnitt utan det är bara att streckkolla så mycket eller lite jag vill. Helt utan reklam dessutom!
Betalar hellre för streamingtjänster och väljer själv vad jag vill se och när jag vill se det än lägger massa pengar på parabol, comhem, boxer eller liknande.
Vi prenumererar på Netflix, HBO nordic och Spotify. Alla 3 används flitigt av både mig och R. 

Idag har jag inte gjort mycket, sov ett par timmar mitt på dagen, tvättat babykläderna som vi ska packa ner i förlossningsväskan. Vi har JÄTTEMYCKET kläder i strl. 50-56 så vi har inte köpt något nytt. Fick så sjukt mycket kläder i present efter att A föddes att vi inte ens hann använda allting. Räknade till 26 par byxor i strl 56! 26 par!!!! Tog inte ens 26 dagar innan A vuxit ur den storleken. 
Var ju inte direkt så att man den första tiden med henne var så sugen att springa på stan och byta till andra kläder eller byta storlek, då ville vi ju bara vara hemma och mysa med våran lilla prinsessa och vad hon hade på sig spelade egentligen ingen roll sålänge det var sköna mjuka kläder, de gjorda av ekologisk bomull är klart att föredra. 

Nu sitter jag i poolhuset med resten av gården och äter färsk vattenmelon och ananas och bloggar medan de andra kollar på VM-finalen i fotboll. Vi håller tydligen på Tyskland...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar