torsdag 3 juli 2014

Gravid vecka 34

Idag gick vi in i vecka 34 i graviditeten. Magen är sprängfylld, det svider, bränner, ömmar och spänner i den. Förra graviditeten fick jag några små bristningar en bit nedanför naveln men har en känsla av att det kommer bli betydligt värre på den fronten nu, det har börjat blomma upp bristningar nedanför naveln och på sidorna av magen och tillsammans med blåmärkena jag får från Fragminsprutorna ser det förjävligt ut rent ut sagt.
Hittills har jag gått upp 13kg, de första 10 kom snabbt i graviditeten men sen har det gått långsamt med de 3 övriga, skönt.
Tröttheten har varit konstant nästan hela graviditeten men nu är det riktigt jobbigt, jag måste sova minst en gång mitt på dagen varje dag för att överhuvudtaget orka ta hand om A och måstesysslorna här hemma.
Jag längtar sååå efter att gå på långa promenader i skogen igen!!! Jag har ingen ork alls över för promenader nu, gör det jag måste för att klara mig igenom vardagen med A och Norrman och inget annat.
R jobbar en vecka till sen har han 2 veckors semester, det kommer väldigt väl till pass för jag orkar snart inte mer. Sen jobbar han 1 eller 2 veckor beroende på hur jag mår innan han blir ledig igen tills det att vår nya familjemedlem gjort entré och boat in sig hos oss.
Vi är oerhört nyfikna på vem det är i min mage. Pojknamnet är helt klart medan flicknamnet ännu inte är 100% överenskommet men jag känner mig så himla säker på att det är en pojke som kommer komma ut så jag lägger inte så mycket energi på den saken. Känns som det minsta bekymret nu faktiskt.
En sak är säker, det blir inga fler graviditeter för min del. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar