måndag 8 september 2014

Skitsnack m.m. (känsliga läsare varnas)

Imorgon blir Angelina 2 veckor. Var på BVC idag för vägning och sedan förra måndagen har hon gått upp 285gr och därmed passerat sin födelsevikt med god marginal. (De flesta barn går ner ett par hundra gram dygnen efter förlossning)

Robert börjar jobba igen imorgon. Såklart är jag orolig för hur vi kommer klara oss här hemma, eller rättare sagt hur JAG kommer klara av att vara ensamstående mamma 4-5 dagar i veckan till en 1,5-åring, en nyfödd liten krabat och vår hund.
Det är med skräckblandad förtjusning jag går och lägger mig i sängen ikväll.
Har förberett så mycket jag bara kan inför i morgon då min första uppgift är att lämna Annabelle på förskolan kl. 09.00...

Har en plan i huvudet för hur morgonens rutiner ska avlöpa på ett smidigt sätt men som vanligt med mina barn och när jag ska iväg någonstans måste jag lägga på 40-60 minuter för eventuella spyor, bajsblöjor, annat kladd eller incidenter som på något konstigt vis alltid uppstår så fort man ska iväg och lustigt nog alltid händer när man står där och äntligen, efter en del om och men, fått på alla kläderna, skorna, eventuella huvudbonader och vantar. 
Varför är det så, det kan väl inte bara vara jag som är drabbad av detta fenomen?
T.ex. höromdan när vi skulle iväg hela familjen passade Angelina på att påbörja ett bajsmaraton PRECIS när jag skulle sätta fast henne i babyskyddet, då är det bara att vänta snällt tills det sprakat färdigt i brallan men jag väntade inte tillräckligt länge för när hon ligger där på skötbordet med rumpan bar kommer det mer, MYCKET mer! 
Jag hinner precis hoppa undan men innan jag får tag i en tvättlapp hinner hon sprutlackera skötbädden så pass att det rann ner på torktumlaren som står under och ända ner på golvet blev det stänk. Bara att börja sanera både barn och badrum!!! 
Tur att jag är härdad efter 1,5 år med Annabelle och verkligen tur att jag hade köpt ytdesinfektion bara någon dag innan!
Vi kom iallafall iväg tillslut hela familjen och med humöret fortfarande på topp, det gäller att fokusera på det komiska när dessa incidenter uppstår för det var garanterat inte sista gången jag får stå och torka bajs, spyor eller andra kletiga grejer när jag ska iväg och har en tid att passa...
Ska köpa på mig ett litet lager av dessa!




2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har:) Du kommer att klara det här galant! Du är så otroligt stark och duktig som mamma och är det någon jag tror klarar det här med två småttingar och en hund samt vad allt det innebär så är det du! Kramisar

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Det värmer att höra :) Kram

    SvaraRadera