söndag 28 september 2014

Redo för mörkret

Som jag skrivit tidigare är jag stormförtjust i och supernöjd med syskonvagnen som är en Bumbleride Indie Twin men den har total avsaknad av reflexer, finns inte en enda reflekterande detalj på hela vagnen.
Amerikanarna kanske inte är ute med sina barnvagnar när det är mörkt vad vet jag? 
Hemma hos oss finns det ju knappt gatubelysning så mycket reflexer är ett måste på vintern. 
Som bilförare blir jag ofta irriterad över att så många skiter i att ha reflex på sig under vår mörka årstid, vad är grejen med det? Anses det som töntigt att ha reflex eller fattar inte folk att de inte syns när det är mörkt?
Fick höras talas om att det skulle finnas reflextejp i olika kulörer att köpa på bl.a. Biltema så igår snokade jag rätt på det inne på Biltemabutiken i Gävle. 
Det fanns ett par olika sorter att välja mellan men jag köpte vit reflekterande dekorlist som även är självlysande. 
49:90 var priset för rullen, 6 meter lång och 10 mm bred.
Tejpen var lätt att arbeta med och väldigt följsam får väl se hur länge den sitter men resultatet blev jättebra ingen kan missa att vi kommer och går i mörkret nu.
Ska tejpa fälgkanterna på Emmaljungachassit oxå så kommer även den synas ännu bättre men det får bli en annan dag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar