måndag 1 september 2014

Låt mig få presentera...

Angelina Mary Gabrielle

1 vecka imorgon.
Vår första vecka tillsammans har varit toppenbra!
De korta små stunder hon är vaken sitter vi och bara kollar på varandra eller så hänger hon i mjölkbaren.

Som jag skrivit tidigare var vi inte alls överens om flicknamn så när det visade sig att det var en liten tjej vi fått fick vi såklart lite att fundera över, skojade om att singla slant eller köra en omgång sten, sax, påse men så ringde Robert hem till sina föräldrar för att berätta den glada nyheten om att deras 2:a barnbarn kommit och då berättar Roberts mamma att Roberts pappa Kjell vaknat tidigare under natten och sagt: "Jag vet vad hon ska heta om det blir en tjej, hon ska heta Angelina!" 
Det han inte visste då var att barnmorskan som förlöste mig hette just Angelina.
Nu hör det till saken att Kjell är ungefär så långt ifrån en synsk människa man kan komma så att denna uppenbarelse eller vad man ska kalla det kom från honom måste bara vara ett tecken någonstans ifrån...

Vilken skillnad det är med Angelina jämfört med hur det var första veckan med Annabelle!
Med Annabelle hade vi ingen aning om nåt alls och ville absolut inte göra fel såklart, men nu går jag helt på mina egna instinkter och på det jag tror är bäst för mitt barn. Vill hon ha napp så får hon även fast jag vet att det inte är rekommenderat att börja för tidigt men vaddå liksom, ungen har ju ett extremt sugbehov varför inte använda de hjälpmedel som finns då bara för att bvc tycker annat?!

Dessutom har jag inte alls den där oron i kroppen som fanns när Annabelle kom, "har hon för mycket kläder?" "har hon för lite kläder?" "andas hon?" "är hon hungrig?" "är hon mätt?" osv. osv.
Nu tar vi det mer piano och fokuserar mest på att få storasyster att acceptera och ta till sig sin lillasyster och få henne att förstå att hon måste vara försiktig med lillasyster och hittills har det gått jättebra!
Imorgon ska Annabelle till förskolan några timmar och vi får hembesök av BVC.
Som plus i kanten mitt i denna bebistillvaro är ju Robert hemma en hel vecka till innan han börjar jobba igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar