onsdag 3 september 2014

Bebisrapport från en djungel av vinteroveraller

Lilla Angelina och vi börjar lära känna varandra nu och dagarna går otroligt fort.
Vad som förvånar mig är att hon inte alls har regelbundna mat och sovtider, det är rena rama vilda västern, ingen dag är den andra lik men det kanske är positivt, blir kanske lättare för henne att anpassa sig till de tider vi vill att hon ska ha så småningom?!
I magen hade hon väldigt regelbunda tider som hon var vaken på, särskilt på kvällarna var hon otroligt aktiv men sen hon kom ut har hon sovit som en stock nästan varje kväll, något jag inte alls förväntade mig av henne.
När Annabelle var nyfödd hade hon samma mat och sovtider nästan från dag 1. Med henne kunde man planera dagarna i förväg eftersom vi visste exakt när hon ville äta, sova etc. nu är det lite trixigare men det har gått bra hittils eftersom vi mest varit hemma.
Första badet har vi hunnit med oxå och hon verkade tycka att det var toppen. Hela familjen var samlad runt badbaljan och storasyster fick hjälpa till att tvätta sin lillasyster.
Appropå storasyster så har det börjat spruta ut ord ur munnen på henne, varje dag kommer ett par stycken och hon har börjat säga namnen på sina kompisar på förskolan oxå. Jag är så stolt över min stora tjej!

Var till apoteket idag för att hämta ut mer fragminsprutor och passade på att köpa mer handdesinfektion på pumpflaska så att vi har en i köket oxå samt en 1-liters flaska med ytdesinfektionsmedel för med Annabelle på förskolan 3 dagar i veckan är det väl oundvikligt att hon kommer hemdragandes med en massa baciller som jag absolut inte vill att Angelina ska få ta del av. Ytdesinfektionsmedlet är perfekt att använda på skötbädden efter varje blöjbyte samt att man kan använda det på leksaker m.m. Billigt var det oxå, 38:- för hela flaskan.

De senaste 2 kvällarna har jag suttit framför datorn i jakt på den ultimata vinteroverallen till Annabelle. Läst en hel drös med olika tester, jämfört märken, modeller och priser. 
Som vanligt när jag handlar barnkläder på nätet börjar jag först med att försöka hitta på rea och särskilt denna gång då vinteroveraller till barn inte är någon billig historia. 
Tillslut, efter att ha finkammat hela webben föll lotten på Didriksons Theron Kids Coverall i färgen banana. Hittade den på rea hos outnorth.se för 945:- och som alltid innan jag betalar i kassan googlar jag efter rabattkoder och denna gång blev det vinst, hittade en rabattkod som jag mig ytterligare 5% på hela köpet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar